tisdag 15 juli 2014

Forts Dag 81

Känner ett behov av att skriva mer idag. Dagen har gått ok fram till eftermiddagen, då började det mala i huvet igen. Ska mitt liv se ut såhär? Varför måste F & V uppleva det här? Det gör ont att tänka på att V på sikt inte kommer minnas att jag och M bott ihop. F kommer kanske inte heller minnas. Det gör ont i mig, men det är inte mitt val.

På kvällen så sa F att han saknade mamma. Jag hade ingen lust att ringa M men jag får inte låta mina känslor gå ut över barnen. Jag slog M's nummer och gav F telefonen. Jag hörde M's röst när hon pratade och det sved i hjärtat. Jag kände att tårarna var nära. V ville också prata lite, han sa att han vill komma till M. M pratade nog bort det tror jag för han tjatade inte. Det gjorde så ont i mig, mina barn borde få ha en hel familj. Jag vet att jag också har del i att det blivit såhär men just i den stunden kändes det som jag ville säga till M att det är hennes fel att F&V inte har en hel familj.

När barnen somnat så la jag mig i soffan i uterummet, ringde mamma ville gråta ut lite. Det blev inte så bra, hon är rädd för att jag ska fastna i ett ältande så hon försökte undvika ämnet. Jag blev lite arg och förklarade att jag måste få älta, det har bara gått 3 månader snart och jag är långt ifrån klar med mitt ältande.
En sak som var positiv idag var när jag slösurfade på FB ikväll. Ett foto på en tjej jag alltid haft ett gott öga till dök upp. Hon var otroligt fin! Innan jag träffade M så var den tjejen och fikade hos mig en gång, hon bor i min gamla hemstad och pluggade just då här. Det var väl nån sorts dejt den gången men det rann ut i sanden. Kan inte säga att jag haft känslor för henne nångång men ett intresse iaf. Jag messade lite med henne på FB för några dagar sen. Mest som tidsfördriv men lite också för att hon skulle få upp ögonen för att jag är påväg att bli ledig. Jag vet ju ingenting om hennes situation just nu så det är rena spekulationer. Hursomhelst så blev jag glad när jag såg fotot, hon såg verkligen bra ut! Skickade ett mess på FB och önskade henne en trevlig kväll. Det lockar mig att lära känna henne men just nu är det bara dumt. Skulle hon vara en bra tjej skulle jag iaf inte kunna få känslor för henne som jag är nu. Kan ha det som ett projekt för framtiden. OM hon återkommer i bloggen så kommer jag kalla henne E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar