måndag 28 juli 2014

Dag 94 - trött & nedstämd

Avslutade min semestertripp med stor fest i lördags. Det var riktigt trevligt. Vädret var kanon och kvällen flöt på. När jag vaknade på en madrass på söndagsmorgonen kändes det lite jobbigt ändå, är det här jag? Ska mitt liv se ut såhär?
På eftermiddagen kom M med barnen. Som vanligt är det jobbigt att se henne. Det känns fortfarande helt overkligt att hon lever ett eget liv nu. Jag känner att frågorna kommer men den här gången höll jag tillbaka dom. Det var skönt att se grabbarna, dom är så goa! M stannade en liten stund och hoppade studsmatta med pojkarna. När hon skulle åka så sa hon att jag kan ringa henne om det är nått. Jag svarade kort att jag ringer om det är något med pojkarna. Jag tror M vill ha en bättre relation än vi har nu, på sikt vill jag oxå det, men nu går det inte. Jag kan inte söka tröst och stöd i den person som svek mig. Hon visade att hennes lojalitet inte fanns för familjen när den behövdes som bäst. Det var hennes val och hon får stå för det. Jag undrar hur länge känslan ska sitta i, känslan att jag vill att allt ska vara som vanligt.

Idag är jag trött. Sov ganska dåligt inatt. Det märks direkt i mitt välmående. Nu vid frukosten så hade jag dåligt tålamod och blev arg på pojkarna flera gånger. Jag vet att det beror mest på mitt välmående men gud va svårt det är att hålla god min.
Jag sms:ade lite med en tjej från festen i lördags. Jag kallar henne A. En söt tjej som är lite yngre än mig. Egentligen handlar det nog mest om bekräftelse för mig. Det är kanske orättvist mot henne och jag har funderar endel om det är egoistiskt. Jag vet inte om det kommer leda till något alls eller om jag ens vill det. En promenad eller lite vin nån kväll vore väl trevligt iaf. Vi får se, jag ska inte pusha till nånting och jag ska vara ärlig om vi träffas. Jag kan inte bli intresserad på riktigt för någon nu, det känner jag.

Ska försöka bita ihop idag och göra det till en bra dag för pojkarna. Vädret är kanon så det blir väl nått bad. Får se om jag måste skriva av mig mer senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar