måndag 14 juli 2014

Dag 81

Mitt hjärta gick just sönder lite. Sitter och äter frukost med F & V. V frågar varför mamma inte bor med oss längre. Jag förklarar att vi inte vill bo med varandra längre och frågar V om han är ledsen för att M inte bor med oss. V säger nej men frågar samtidigt om jag är ledsen. Ibland svarar jag och känner hur det hugger i hjärtat och tårarna bränner under ögonlocken. Jag får bita mig i läppen för att inte gråta.
Jag sov dåligt inatt och då blir jag direkt svagare. Ska iväg och bada med en kompis och hans barn idag, bara vädret håller isig.

Igår var en ok dag. Jag kände mig ganska stark och försökte fokusera på mitt. Var på Ikea med barnen på förmiddagen. V bajsade såklart ner sig, typiskt när man är ensam och inte har nått med sig. Men det löste sig och båda grabbarna skötte sig bra.
På eftermiddagen så gick vi över till grannen, tillika barnens kusiner. Pratade endel med deras pappa om allt. Han var gift med M's tvillingsyster och det sjuka är att han gick igenom exakt samma sak för lite mer än ett år sedan. Han har gått vidare och träffat en ny, känns skönt att prata med någon som varit i samma sits.

Efter maten blev det saga och tidig läggning, barnen var riktigt trötta och somnade direkt. Jag spenderade kvällen med att sträckläsa en blogg "timetobebrave", en kille som skrivit om sin skilsmässa. Han är ungefär 7månader in i sin skilsmässa och har hunnit längre än mig. Men jag känner igen mig så mycket i det han skriver. Känslostormarna, ångesten, svartsjukan, ensamheten, tomheten och oron inför framtiden.
Jag avslutade kvällen med att skriva ett brev, ett brev till X. Jag gjorde det för att jag behöver hopp, hopp om en bra framtid. Om X finns och det blir som jag vill, då ska jag läsa det för henne en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar