tisdag 29 juli 2014

Dag 95 - samtal

Idag var en ok dag. F&V hade en kompis hemma på förmiddagen så jag satt mest på altan. Kände mig ändå ganska tillfreds.
På eftermiddagen hade jag ett samtal inbokat. Förra gången jag var där var i mitten av juni. Den gången var jag nedstämd när jag åkte dit och jag grinade under delar av samtalet. Jag minns att hela den dagen var skitjobbig. Därför var jag lite nyfiken på mig själv, hur det skulle kännas idag, när jag ändå känner mig lite starkare.
Jag lämnade barnen med min systers familj och åkte in. Samtalet var bra. Jag märker på mig själv att jag ibland fått lite distans. Nästan så jag ibland tänkte " vad ska vi prata om dom sista 3 gångerna". Men vi hittar säkert vinklar på det hela och jag tror säkert inte att det kommer kännas bortkastat. Jag känner förtroende för hon jag pratar med och vi har en bra dialog.

Kvällen spenderades hos syster som bjöd på grillat. När jag kom hem och lagt barnen så messade jag A. Det visade sig att hon redan dejtar en kille och avböjde att träffas. Kan inte säga att jag blev besviken direkt, även om det varit kul att hänga lite. Kanske var det lika bra också. Jag har nästan haft lite ångest av att tänka på att träffa någon när jag vet att jag inte är redo. Hursom är det "tankeäventyret" avslutat och jag får fokusera vidare på mig själv.

Jag sa vid mitt samtal idag att jag inte ens vågar säga till mig själv att jag mår lite bättre, men idag har varit en bättre dag iaf. Inte hänt nå särskilt men ändå känt mig mest ok. Nu ska jag sova lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar