fredag 1 augusti 2014

Dag 98 - Känsla av ensamhet

Idag har varit en jobbig dag. M hämtade barnen och åkte till mormor&morfar och jag fick dagen till mig själv. Jag tränade två pass på förmiddagen och sen lunchade jag med två kollegor. I det stora en bra dag men känslan av ensamhet har suttit i hela dagen. Vet inte riktigt varför men det kan kanske bero på att vi haft lite mer kontakt sista dagarna, jag och M. Känns som jag ramlat tillbaka lite, men det är jag beredd på också.
Jag har tänkt mycket på henne idag och mycke på vårat liv tillsammans. Jag har haft svårare idag att hålla distansen till henne känslomässigt och jag har bara tänkt på dom bra delarna och vad jag förlorat. Jag har känt mig ledsen och ensam. M skulle komma tillbaka med barnen efter 17 så jag åkte hem och lagade mat strax innan. Kände nästan panik påvägen hem, det är fredag kväll, jag mår sämre och efter barnen somnat så ska jag sitta hemma ensam och vet inte vad jag ska göra! Jag försökte komma på någon att bjuda hem men alla jag kom att tänka på är par och har barn. Jag la ganska snart ner tanken och förlikade mig med att jag kommer vara ensam ikväll.

Det som gör det extra tungt tror jag är att jag vet att M ska ha lite tjejkompisar hemma ikväll. Det blir säkert vin och utgång. Jag ska egentligen inte bry mig men det svider i hjärtat ändå. Det är bättre när jag inte alls vet vad hon gör. Det är nästan bättre att tro att hon är med honom än att hon är på krogen, på nått sätt är jag rädd om henne. Det blir iaf tydligt att när jag skapar distans och inte vet, då mår jag bättre.

Nu sitter jag ensam på altan och dricker en öl och lyssnar på musik. Skulle så gärna vilja dela en sånhär kväll med någon. M var aldrig en sån som bara ville sitta ute och njuta av varandras sällskap och en skön kväll, hon var alltid rastlös. Det var nått jag inte gillade i vårat gemensamma liv, men just nu saknar jag rastlösheten. Längtar till den dagen jag sitter här med någon annan jag tycker om och bara har det bra.

Jag hoppas morgondagen blir bättre och att jag mår bättre. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med grabbarna men nått blir det iaf. Har tänkt tanken att om jag mår lika imorgon så kanske jag åker upp till mina föräldrar en natt. Bara för att få lite sällskap. Vi får se, nu ska jag bara vänta in klockan så det blir läggdags.

Bytte nr med en ny tjej på jobbet idag. Hon är ny istan och jag föreslog att vi kunde träna ihop nångång om hon ville. Får se om vi kör nått pass. Kul med nya människor iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar