torsdag 14 augusti 2014

Dag 111 - en bra dag!

Idag har varit en bra dag! Känns skönt att skriva det. Hoppas det kommer fler sådana framöver.
Det har varit skönt att jobba dom senaste dagarna. Hade en liten oro att jag skulle falla tillbaka till känslan innan semestern när jag kom tillbaka, men så har det inte blivit. Jag har mer känt igen mitt gamla jag och jag tycker om att vara på jobbet igen.
Det kommer bli mycket på jobbet ett tag framöver och det känns kul, jag har världens bästa jobb!!

Idag har det som sagt varit en bra dag. Jag har mått bra och haft kul på jobbet. Jag har inte funderat så mycket. Jag har försökt provocera mig själv lite genom att tänka på M och honom, men inte ens det har fått mig att må särskilt dåligt. Men jag är medveten om att det är idag, imorn kan det vara annorlunda. Ska dock försöka bevara känslan så länge det går. Det ger iaf hopp om att jag kommer komma igenom det!
En sak som hände idag, nått jag väntat lite på och kanske lite hoppats på. Hans fru L hörde av sig. Det kom ett sms strax efter lunch. Hon skrev att hon inte visste om det var smart att kontakta mig men undrade hur jag mådde. Jag blev lite glad och vi messade lite under eftermiddagen. L mår såklart jättedåligt och jag gissar att hon är några månader bakom mig i processen. Tyckte ändå hon var klarsynt i sina sms och hade en tro på att hon kommer må bra. Det gläder mig. Vi kom överens att fortsätta hålla kontakt och att M&D inte behöver veta om det. Funderar på att fråga henne om en fika eller promenad längre fram. Vore skönt att prata ordentligt. Dom bor fortfarande ihop och har inte börjat med allt praktiskt än så det är nog en tid kvar tills hon står själv. Kämpa L, det kommer bli bättre!

Imorn ska jag jobba igen, sen ska jag hämta grabbarna på dagis och åka på kräftskiva. Det är en återkommande skiva med 5 familjer. Första gången jag kommer som ensamstående.... Men jag vet att det blir trevligt.
Det mest negativs den här veckan är stressen över långa dagar på dagis för pojkarna. Nu kan jag oftast smita lite tidigare och det känns skönt, men det är ändå en stress.

Ska försöka fokusera på det positiva nu! En bra dag, imorn ska också bli en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar