söndag 10 augusti 2014

Dag 107 - nya insikter

Dom senaste dagarna har varit....annorlunda. Dom har innehållit alla slags känslor från nedstämdhet till glädje.
I torsdags hade jag först samtalet. Det kändes skönt och jag berättade att jag fallit tillbaka lite och mådde sämre. Hon trodde också att det beror mycket på den ökade kontakten. Jag rådfrågade henne även om jag ska prata ut med M redan eller inte. Hon tyckte det lät som en bra ide och att det kunde vara bra för oss. Jag har inte bestämt mig än.

Efter samtalet så blev det roadtrip till Oslo. En rolig resa med mycket skratt och många djupa samtal. Förutom min barndomsvän och hans bror var oxå ytterligare en kille med. En som jag inte känner sen tidigare. Han visade sig vara grymt trevlig och hade själv nyligen separerat. Det blev en hel del relationssnack. Han väckte lite nya tankar hos mig. Han själv var nu ca 6 månader in i sin separation och hans inställning var att han absolut inte var redo för sex. När jag funderade på det så inser jag att det är inte jag heller. Den där känslan att vilja ha någon är enbart för stunden och skulle få mig att må dåligt om jag hoppade isäng med någon. Jag känner att jag måste ge mig själv tid. Intresset för andra måste komma inifrån och inte vara något jag söker. Visst kan det komma en tid när jag vill ha lite random sex, men jag är absolut inte där nu.

Oslotrippen innehöll det mesta en grabbhelg ska göra, öl,mat, sjuka skämt, uteställen, träning och bad. Oslo var vackert. Jag mådde helt ok även om jag hade lite ångestkänslor ibland. Fortfarande svårt att fatta att känslorna tar över kroppen trots att man är bland vänner och har kul.

Igår när jag och min barndomsvän kom tillbaka till min hemstad så var det planerat för grillning och utgång. Det blev en grymt rolig kväll. Vi slöt upp med vännens flickvän och 2 kompisar till henne. Vi festade och dansade till 03 och följde sedan med tjejerna till deras hotell. Där blev det lite vin och vi bestämde oss för att sova kvar. Det slutade med att jag sov sked med C, en av tjejerna. Det var mysigt att känna lite hud men gav mig ett kvitto på det jag tänkte i Oslo. Jag är verkligen inte redo för sex. Hade det blivit så, hade jag haft ångest idag, det är jag helt säker på. Så jag är glad att jag bestämde mig redan innan att det inte skulle bli sex.
När vi vaknade imorse så åkte vi hem till mig alla 5 och käkade frukost. Jag hade en liten ångestkänsla i kroppen, jag tänkte flera gånger tanken "är det här jag?, vill jag att mitt liv ska vara såhär?". Jag kom fram till att det får väl vara det just nu då.

På eftermiddagen hämtade jag F&V. Som vanligt mådde jag dåligt inför att träffa M. Hon var barnvakt hos sin syster så hämtningen blev på neutral mark. M var trött och sliten, hon lätt lite småsur och hämtningen gick ganska fort. Det var ändå lite jobbigt men gick ok. Åkte till syster och firade hennes äldsta barns födelsedag. Mamma&pappa var oxå där så det var trevligt. Jag har dock varit grymt trött idag.

Det mest positiva med dagarna är ändå att jag och min barndomsvän hittat tillbaka till varandra igen. Vi har haft kul ihop och det lär bli fler gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar