onsdag 24 december 2014

Dag 245 - Julafton

Sitter vid frukostbordet, julmusik, gröt och kaffe. Men det är nått som saknas för att den riktiga julstämningen ska finnas där. Jag saknar mina barn och en familj. Känns jobbigt att den här dippen skulle komma precis under julen, men det kanske är naturligt. Hursomhelst så kommer jag överleva och tiden går.

Idag ska jag träna, slå in julklappar, packa lite inför mellandagarna och sen åka hem till syster för att fira jul idag. Mamma & Pappa kommer ner och vi blir 8 st hemma hos syrran. Normalt så är vi nästan det dubbla och brukar fira hemma hos mamma & pappa. Kanske lika bra att det mesta blir annorlunda iår.

Ska ringa barnen lite senare också. Känns så tomt att inte ha dom här. Ska ta vara på varje minut när jag får dom på annandagen och göra det bästa av tiden. 

Nä, ska jag sträcka på mig, upp med huvet och sätta igång dagen. Det hjälper inte att gräva ner sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar