söndag 14 december 2014

Dag 234 - omtumlande helg

Vart ska jag börja.... vi tar det i ordning. I torsdags var det julbordskryssning med jobbet som jag hoppade över för att gå på F&V's lucia. M var också med men det gick helt ok. Kan inte säga att vi hade sprudlande samtal men det fungerade på en bra nivå. Tror säkert det var mest obekvämt för andra föräldrar som vet om läget. Hursomhelst så flöt det på och barnen var duktiga.
Jag hade ledig dag så jag gjorde lite lasagne att bjuda på jobbet när dom kom tillbaka från kryssningen och sen blev det träning. Lagom till jobbarkompisarna kom tillbaka mötte jag upp och det blev bastu och öl innan vi gick vidare till den pub som jobbet har. Min tanke var en lugn kväll som skulle avrundas i tid med tanke på att jag skulle träffa Li dagen efter. Ibland går inte planer i lås..... Jag var iof hemma vid 23 men betydligt mer berusad än jag tänkt mig. Kom på i efterhand att det nog berodde på att jag glömt(!) äta ordentligt. Lasagnen var i princip det enda jag åt på torsdagen.

Fredag morgon, dejtday, vaknade 0705..... Sååååååå jävla bakfull!! Det liknade ingenting, jag som aldrig blir bakis. Jag sprang fram och tillbaka mellan sängen och badrummet från jag vaknade fram till 1230. Hade inte en droppe vätska kvar i kroppen och magen innehöll absolut ingenting.
Min plan var ju att åka till Li's stad itid och bara mysa runt innan dejten men det var uteslutet. Det gick så långt att tankarna började snurra kring att jag kanske inte ens skulle ta mig dit. Men vid 13 så tog jag tag i mig själv och kom iväg. Åt en macka, lite choklad och ett äpple påväg dit så jag kände mig lite bättre. 
Landade på hotellet jag bokat en halvtimme innan vi skulle ses och stressad kastade jag mig i duschen. Li ringde precis när jag kom ur duschen och jag fick meddela att jag skulle bli lite sen....

Li skulle möta mig när jag gick från hotellet in mot stan, men min dag fortsatte i samma stil och vi missade varandra... Efter ett telefonsamtal så insåg vi att jag gått fortare än hon trott och hunnit förbi den korsning hon kom ut i. 
När vi väl hittade varandra så var hon så söt som jag mindes. Vi gick till en pub och tog ett varit glas vin. Det var lite smånervöst men samtalet flöt ändå på och det blev aldrig stelt. 
Hon hade bokat bord til 18 på en mysig restaurang. Efter god mat och lite mer vin så kändes det riktigt avslappnat. Vi drog vidare på en standup-show som Li bokat och det var tur att vi lärt känna varandra i telefon litegrann för första komikern kastade sig rakt på riktigt grova könsskämt....hade varit jobbigt om vi inte känt varandra alls tror jag...
Hursom så flöt dom två timmarna där på, underhållningen var bra och när det var slut så gick vi vidare och tog en GT på en pub i närheten. Trots att klockan var runt tolv så föreslog Li ytterligare ett ställe och vi gick dit och tog ett sista glas vin. Jag hade lite svårt att läsa exakt vad Li tyckte men det kändes som hon hade trevligt och hon hade lätt kunnat avrunda mycket tidigare om hon känt för det.
På sista stället så tog hon upp att jag bokat hotell och tyckte det var bra, hon gillade att det blev mer som en vanlig dejt och att man kunde skiljas åt när kvällen var slut. Jag visste inte riktigt hur jag skulle tolka det för hon sa även saker som gav sken om motsatsen. Hursomhelst så bestämde jag mig strax innan vi skulle lämna puben att erbjuda henne att följa med till hotellet. Jag hann dock inte för innan jag sa nått så frågade hon om jag skulle bli besviken om vi skiljdes åt. Kan väl erkänna att visst blev jag lite besviken men sa givetvis inte något. 

Jag följde henne till dörren, fick en kram och sen gick jag tillbaka mot hotellet. Hade känslan av att vi hade haft en trevlig kväll men funderade lite över vad hon tänkte. Jag hoppade isäng direkt när jag kom till hotellet och bestämde mig för att inte lägga så mycket energi på det. Strax efter jag bäddat ner mig så plingade det i telefonen, det var Li. Hon tackade för kvällen, skrev att hon haft trevlig och att hon var glad att jag kommit dit. Det gjorde mig glad och jag tänkte att det hade hon inte behövt skicka om hon inte kände nått intresse så jag tog det som att jag gjort nått intryck iaf.
Jag hade grymt svårt att sova och tänkte mycke men tillslut så slumrade jag till. 

Efter frukosten på morgonen så plingade det till igen och Li undrade hur jag mådde och önskad mig en trevlig dag. Det värmde och jag kände mig mer säker på att hon har intresset kvar. 
Li skulle till Stockholm med sina tjejkompisar och se en föreställning så hon var påväg mot tåget.
Jag rullade hemåt med en ganska bra känsla i kroppen. 

På kvällen blev jag bjuden till brorsan på lite tacos och tv kväll. Det var alldeles perfekt och jag åkte därifrån vid halv tio. Sen lade jag mig i soffan och det kliade lite i fingrarna att messa Li. Tillslut vann känslan och jag skickade iväg ett sms där jag hoppades att hon haft en bra dag. 
En timme senare så ringer telefonen, det är Li. Hon säger att hon hade tanken och ringa men visste inte om hon skulle våga så sent, men när hon såg mitt mess så vågade hon. Hon satt på tåget påväg hem och vi pratade en halvtimme. Vi kommer  definitivt ses igen och det blev lite pirr i magen. Samtalet bröts några gånger så tillslut bestämde vi att höras imorgon istället.

Så nu sitter jag med morgonkaffe och tänker lite på Li. Vi får se vad det här mynnar ut i men jag ska mysa på känslan medans den varar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar