söndag 21 december 2014

DAG 241 - lita på känslan

Det känslomässiga kaoset har fortsatt. Jag har känt mig som världens sämsta förälder och varit trött, sliten och dåligt tålamod. Jag har frågat mig själv varför, beror det på daten med Li?

Jag tror det är en kombination av flera saker, första julen ensam och utan barnen, betänketiden har gått ut och vi kan fullfölja skilsmässan, känner mig ensam och dessutom har det snurrat i huvudet angående Li.

Men som jag skrev i rubriken, känslan ljuger inte och Li är ett avslutat kapitel. Det blev en date som förvisso var trevlig och dagarna efter kändes hoppfullt. Men någonting hände sen, vad vet jag inte men det som kändes lovande blev plötsligt otroligt osäkert. Det blev skillnad i Li's sätt att kommunicera. Det har bidragit till att jag mått dåligt och funderat mycket. Men nu kom iaf facit.

Li har varit i Malmö i helgen och skulle höra av sig när hon var tillbaka. Vi skulle eventuellt ses imorgon om jag skulle till Västerås med lite grejer. För ett tag sen kom ett sms där hon undrade om jag skulle dit imorgon och att hon isf bara hade tid en kortis efter jobbet. Det var en tillräckligt tydlig signal så jag skrev tillbaka som jag kände. Att känslan är att hennes intresse svalnat och att hon gärna får vara rak och ärlig.
Jag åker inte 15 mil imorgon för att ta en fika med någon som egentligen inte vill.
Det känns tungt och tråkigt men nu kanske jag iaf kan släppa det och fokusera tillbaka på mitt eget liv igen. Jag har känt att tankarna farit iväg alldeles för mycket när jag tänkt på Li och det får mig att fundera.
Jag funderar om jag är tillräckligt stark i mig själv än för att börja dejta. Det kändes så innan men senaste veckans jättedipp i välmående har fått mig att fundera. Normalt sett ska inte lite dejtande få gunga hela världen för mig. Så det var kanske lika bra. Känns ändå ledsamt eftersom det var mycket i Li som jag gillade även om vi inte lärde känna varandra så bra. Nu faller jag tillbaka lite i känslan att jag aldrig kommer träffa någon igen.

Det är väl som dom säger......sluta leta så löser det sig.

Var otroligt irriterad på M idag. Egentligen beror det mest på mitt eget välmående. Men jag kan säga att M märkte att jag var på dåligt humör.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar