fredag 9 januari 2015

Dag 262 - låt tiden gå

Nu har vi kommit en bit in på det nya året och det har varit både upp och ner. Nyårsafton var helt ok, var hem till D(kusinernas pappa) och barnens kusiner. Vi bar tre vuxna och 7 barn. Det blev tacomiddag och lite vin för oss vuxna. Vi skålade in det nya året redan vid 22. Det var ett klokt drag för 2215 så sov V i soffan. Strax efter 23 så tog jag med mig barnen och gick hem. Dom somnade som stockar och jag satt uppe själv till strax efter tolv. Det kändes ensamt men jag bestämde mig för att det är såhär iår och det får bara gå. En annorlunda nyårsafton och jag hoppas nästa känns bättre. 

Dagarna fram till idag har varit ok. Det har varit några mindre dippar men i stort så har jag mått ok. Jag har dock nån stress i kroppen som gör att jag har svårt att sova och vaknar hela tiden på natten. 
Jag har släppt Li lite men hon finns i bakhuvet. Jag ringde henne i söndags men hon svarade inte. När hon inte hörde av sig under kvällen så bestämde jag mig för att lägga ner det. På måndag kväll ringde hon dock upp och vi pratade en stund. Det är svårt att veta vad hon tänker och vad hon vill. Hon skickar motsägelsefulla signaler. Det som varit bra är att jag inte lagt lika mycket tankeenergi på det iaf. Ikväll skickade jag henne ett sms. Svaret jag fick tolkar jag som att hon vill att vi slutar höras. I korthet skrev hon att hennes mamma håller på separera och att hon kommer lägga sin energi där en tid. Jag skrev tillbaka och frågade i klarspråk om hon inte vill höras mer, svaret har inte kommit ännu men jag tror min analys är rätt. Tråkigt men så är det. Tror hon skulle passa mig men man kan inte mista nått man aldrig haft. 

Jobbet har varit lite segt men tar nog fart till veckan. Det ska bli kul och skönt att lägga energi på jobbet. Det som varit bra är att det funnits mycket tid att träna och det har jag utnyttjat. 

Jag har fortsatt kontakt med L. Hälsade på henne en kväll i början av veckan. Det är skönt med lite sällskap och att ha nån att sova med. Hon har dock börjat höra av sig väldigt mycket sista dagarna och hon frågade om vi skulle gå på bio ihop. Jag sa som jag kände, att det nog inte är en bra idé och att risken att det kommer fram till M & D ökar rejält. Jag har hela tiden en oro att hon ska investera för mycket känslor för från min sida kommer det aldrig bli mer. 

Ikväll har jag varit på en kort AW och sen hem och laga mat. Kände mig ensam när jag skulle ta bussen från stan och tänkte ett tag om jag skulle hälsa på något. Men jag bestämde mig för att ta tag i mig själv och vara stark själv. Har gått ganska bra och strax blir det kaffe och choklad. Det enda som stört är sms konversationen med Li. Undrar om hon svarar snart.... 

Längtar till jag är så stark så jag utan att fundera på det väljer att spendera en fredag kväll själv. Det är skönt men det finns en stress i kroppen. Sen längtar jag efter F&V. Det är jobbigt att vara utan dom ibland och att inte dela deras vardag varje dag. Ikväll är det verkligen en sån kväll. 
Ska jobba i helgen så det blir en tidig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar