söndag 25 januari 2015

Dag 268 - uppskattar lugnet

Det har varit en vecka utan F&V. När jag lämnade dom förra söndagen var det tungt. Det kändes tomt och ensamt. Men veckan har flutit på och jag har känt lite lugn i kroppen ändå. Jag uppskattar mitt eget sällskap mer även om jag ofta saknar att ha någon att dela vardagen med. Som idag, solen skiner och det är -1 ute. Tog en promenad i det sköna vädret och just då kändes det som att det hade varit mysigt att dela den stunden med någon. Men kanske får jag göra det nångång igen.

Jag tror att jag känt mig lugnare nu för att jag inte lagt energi på någon annan. Jag har inte funderat så mycket på andra alls utan bara fokuserat på mig själv och vad jag vill göra.
I torsdags fick jag mess från M att V var krasslig och att dom var hemma från dagis. Eftersom jag var ledig på fredag så erbjöd jag mig att ta dom då så M kunde jobba. Då ficka jag lite "bonustid" med dom. Det kändes bra oxå med tanke på att jag åker bort på torsdag och därmed missar halva min vecka. Jag vet att F&V kommer tycka det är kul att farmor&farfar kommer hit och bor med dom när jag är borta. Ända sen dom föddes har jag tyckt det varit jobbigt att åka bort utan dom, särskilt när jag ska flyga. Tänker alltid tanken om nått skulle hända mig eller dom och jag inte är där. Känslan är värst innan jag åker, när jag väl är borta går det bra.

Nu ska jag städa lite, sen innebandymatch innan jag hämtar F&V. Så blir det lite myskväll tror jag, nått gott att äta och kanske fuska lite och äta chips innan dom ska lägga sig.

Ska skicka ett mess till Li ikväll tänkte jag. Har tänkt göra det ett tag men inte orkat engagera mig riktigt. Jag har inga förhoppningar där längre utan mest för att kolla läget. Vi har inte hörts alls på 2 veckor. På ett sätt ganska skönt att jag inte spiller energi där längre. Det var mer påfrestande än jag kunnat föreställa mig ett tag. Det här messet blir mest för att hålla nån kontakt bara.

Kontakten med L är som vanligt men vi har inte träffats på några veckor. Jag har inte haft nån större lust till det och hennes välmående går upp och ner. Hon och D bråkar rätt mycket så jag försöker få henne att lägga energi på rätt saker istället.

E som jag skrivit om hör av sig ganska ofta. Hon är rolig och vi har en bra kontakt. Men.....jag känner en liten oro för hennes sätt att skriva ibland. Hon är ganska utmanande och skulle jag vara hennes sambo och se vad hon skriver så skulle jag inte bli glad. Jag är totalt ointresserad av nått annat än en vänskapsrelation så jag hoppas verkligen inte hon investerar några känslor för då kapar jag direkt. Jag vill inte bidra till en separation där!

Den andra E, som är från min hemstad och som jag hade 1 date med 2008.. Vi hörs stadigt via mess varje vecka. Mest söndagar, har nästan blivit en söndagstradition. Får se om det fortsätter ikväll eftersom det är söndag idag. Konstigt hur lite uppmärksamhet, om än helt oskyldig, kan få en på bra humör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar