måndag 12 januari 2015

Dag 265 - 100 dagar kvar

100 dagar kvar....till vad? Jag startade bloggen med tanken att den här processen skulle ta ett år. När 365 dagar gått så är det meningen att jag ska...ja vadå? Sörjt färdigt, gått vidare, stå på egna ben, glömt M ....jag vet inte vad jag tänkte egentligen. Vissa saker har jag redan uppnått, jag står på egna ben, jag klarar mig själv och jag har ett delvis nytt liv. Men sorgen...går den nånsin över? Det är inte sorgen över M som person utan sorgen av det som var. En hel familj, ha mina barn på heltid och dela allt det med M. Den sorgen kanske alltid kommer bo kvar i mig, även om den får en mindre plats.
Om 100 dagar ska jag göra mitt sista inlägg här, det är iaf tanken. Vad som händer fram dit och om det blir så....den som lever får se.

Sista dagarna har varit bra. I lördags hade jag besök av en av mina bästa vänner och hans tjej. Vi lagade mat, drack vin och hade trevligt. Dom åkte bussen kring 23 och jag städade upp lite innan jag lade mig, lite lagom salongsberusad.

Igår fick jag F&V! Skönt och jag hade längtat. Vi satt i soffan, tittade på film och jag bara kramade dom och var nära.
Jag är ledig två dagar så vi har varit ute endel idag. Snön ligger tjock nu så det blev lite snowracer och snöskottning. Jag har dock dåligt tålamod och känner att jag skäller mycket på dom. Båda är lite i trotsåldrar och lyssnar inte så bra jämt. Jag måste bli bättre på att hålla tålamodet, speciellt mot F. Han är ju äldre och ibland ställer jag för höga krav på honom. Han är trots allt bara 5år och ganska känslig.

Jag fick svar av Li strax efter förra inlägget. Hon skrev att hon inte menat att vi ska bryta kontakten men att när det är som det är för hennes mamma så kommer hon fokusera på henne och kanske vara sämre att hålla kontakten. Även om det känns tråkigt så kommer jag hålla låg profil och låta henne höra av sig om hon känner för det.

En lite oro som blossat upp är kontakten med E (hon som jag hade kontakt med under förra separationen). Hon hör av sig ofta och är ganska utlämnande och personlig i sina sms. Jag känner att jag måste vara vaksam så hon inte får tillbaka gamla känslor. Jag har inte sådana känslor för henne och jag skulle bli ledsen om det blev nått strul i hennes relation.

Ska försöka somna nu så jag har bättre tålamod med grabbarna imorgon. Gud vad jag saknar att sova med en tjej jag har känslor för. Hoppas det kommer hända nångång igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar