söndag 18 januari 2015

Dag 261 - ännu en vecka

Söndag eftermiddag, jag har nyss lämnat barnen till M och kom hem till ett tomt hus. Känslan att lämna ifrån sig sina barn och veta att det dröjer en vecka innan man ser dom är brutal ibland. Det känns onaturligt och det bildad en stor klump i bröstet. Jag känner nån sorts hatkänsla när jag träffar M för att lämna barnen. Det känns som att lämna ifrån sig endel av sitt liv. Jag vill inte ha M tillbaka men känner den där hatkänslan att det var hennes beslut att det ska vara såhär. Ett beslut hon tog utan att tala om innan hur hon kände och utan att egentligen kämpa för att hålla ihop familjen. Det är det känslan bottnar i. Men jag tänker inte bli bitter över det, situationen är som den är och det finns inget jag kan göra åt saken. Men jag kan inte låta bli att känna den känslan just när jag lämnar barnen.

Veckan med barnen har varit bra annars. Jag var ledig i början av veckan så då var vi ute endel och hittade på lite saker. Sen har det rullat på och vi avslutade veckan med en övernattning hos mina föräldrar i deras stad. Passade på att hälsa på min barndomsvän och det blev kaffe och lite surr. Hela huset var fullt med barn så F&V hade kul. Kommer sakna grabbarna enormt den här veckan.

Veckan som kommer ska jag fylla med jobb, träning och en del nöje. Dels så ska vi ha lite planeringsmöte på onsdag inför skidresan om 1,5 vecka och sen är det AW på fredag. Jag ska hålla i min träningsdos, den är hög och hård just nu men ger en skön känsla i kroppen.
Pratade lite med L för några dagar sen och hon har varit lite starkare ett tag. Det behöver hon och jag hoppas det håller i sig för henne. Hon fick en liten dipp i fredags när hon fick höra,via sina barn att D satt på restaurang. L förstod såklart med vem och det sved i hjärtat. Det högg till lite grann i mig med när hon berättade det. Mycket för att det känns orättvist och för att jag själv längtar efter att känna något för någon.

Nu ska jag försöka fördriva lite tid för att släppa känslan efter lämningen. Grabbarna har det ju bra, men jag saknar dom. Blir nog lite städning och matlagning innan jag slänger mig i soffan.

Funderar på att skicka iväg ett kort mess till Li, men jag tror jag väntar några dagar till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar