fredag 24 april 2015

Dag 357 - Glad, trött och sårbar

Började skriva ett inlägg för några dagar sedan men kom av mig. Så nu raderade jag det lilla jag skrivit och började om.
Som jag skrev i rubriken så känner jag mig verkligen glad, trött och sårbar. Glad för att livet gett mig den här möjligheten att få känna för någon igen. Trött för att jag sover för lite, både när jag är med K och när jag har barnen. Sårbar är jag för att jag känner något igen, jag känner för K.
Det är lite skrämmande och jobbigt men mest härligt. Det som gör att det känns så bra är att hon är öppen med vad hon känner och hon är oxå sårbar.
Vi har det bra när vi ses och veckorna vi inte ses har vi mycke kontakt. Vi trivs ihop och just nu så är allt bara perfekt. Jag är såklart inte naiv utan vet ju att det är mycket som kan hända och mycke som ska klaffa om det ska bli vi i framtiden. Men just nu känns det härligt och jag tänker bara njuta.

I fredags damp det ner ett kuvert i brevlådan. Jag tog in posten när jag och K kom hem efter att ha varit ute en sväng. Jag såg att kuvertet var från tingsrätten så jag sa till K att " nu är iaf jag inte gift". Tji fick jag......M hade skickat in papperna men eftersom bara hon skrivit på så bereddes jag tid att yttra mig. Jag blev lite less på mig själv, borde insett att jag skulle skrivit på oxå. Hursomhelst så har jag fram till 27:E på mig att yttra mig. Har inte haft tid att skriva nått under veckan så tiden får löpa ut så fastställs dom iaf. Så med lite tur så är jag skild om nån vecka.

Jag har insett att jag måste räknat fel nånstans i bloggen. Inatt blir det exakt 1år sedan M valde att vara otrogen. 1år sedan den där natten när jag låg och kände att allt inte stod rätt till. Jag sov ingenting och när M kom hem vid halv fyra så förstod jag att allt var fel. Det var nog den värsta natten i mitt liv och starten på en lång jobbig period. Det var oxå starten på förändringen i mitt liv och det som lett fram till idag.
Jag har tänkt summera året lite men känner inte att det är rätt kväll att göra det. Jag vill göra det en kväll när jag känner att jag vill låta alla känslor från året komma fram.
Så till den som kanske läser det här så är det inte riktigt över än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar