torsdag 9 april 2015

Dag 342 - sårbarhet

I söndags kväll efter jag skrev här sist kom K hem till mig. Vi hade en grymt mysig kväll med mat,vin och allt som en bra kväll ska ha. Jag sov gott tätt ihop med K och måndag förmiddag spenderades mest i sängen. Efter en sen frukost och en promenad så åkte K hemåt och jag hämtade barnen.
Hade två lediga dagar med barnen som var härliga och snart är det helg igen.

Ikväll har jag reflekterat lite över senaste tiden och vad som egentligen hänt. Jag kan konstatera att det gått fort på det känslomässiga planet. Från att ha haft ett litet intresse av en fin tjej så har det på 5-6veckor utvecklas till känslor som växer sig starkare. Jag tror mycket är på grund av att vi är öppna och vågar visa vad vi känner. K sa att hon känner sig mer öppen och sårbar än hon gjort förr. Hon tror det beror på den process hon varit och fortfarande är i. Jag vet att min process gjort mig mer sårbar men jag tror det är något bra.
Det känns lite skrämmande att jag märker att ju mer känslorna växer desto sårbarare blir man. Men jag har bestämt mig för att låta det vara så och följa den sköna känslan jag har tillsammans med K.
Jag vet ju att om det inte skulle funka så överlever jag, det har sista året visat mig.
Det har som sagt gått fort men utan att vi tappar omdömet. Vi gör inga stora planer eller rusar iväg och presenterar varandra för föräldrar eller barn. Det får ta sin tid och komma när det är lämpligt. Men längtan att träffas är stor och vi anstränger oss för att ses så mycket vi kan och det är det jag menar med att det går fort.
Nackdelen är att det är jobbigt att hantera längtan....även om känslan är skön.

Jag tvekade lite att skriva det här inlägget. Mest för att det känns utlämnande, det är lite jobbigt att erkänna att man börjar få känslor som gör en sårbar. Det är så tidigt i "relationen" och vad som helst kan hända. Om det inte blir bra så känns det som man misslyckats eller trott för mycket. Men jag har lämnat ut mig själv och mina känslor här förr och jag kan stå för att jag känner som jag gör just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar