lördag 14 mars 2015

Dag 316 - bästa tiden hittills

Så bra som jag mått sista månaden och framför allt sista 2 veckorna trodde jag inte jag skulle göra när bloggen påbörjades. Det beror på flera saker, livet flyter på, jag trivs på jobb och med umgänge, jag saknar inte M utan snarare börjar det sakta kännas som att det som hände var bra. Att jag skulle skriva dom orden trodde jag aldrig för 10 månader sen. Men nu har jag gjort det.
Den sista orsaken och kanske den som gör att det känns extra bra stavas K. 
Våran kontakt har ökat ganska mycket och den där lunchen som hon frågade om genomfördes förra veckan. Efter det så har vi setts ute en gång och igår var hon i min stad i ett ärende och vi passade på att ta en fika. 

Vi pratade endel efteråt och båda tycker det känns bra att ses. Däremot så väntar vi med att ses hemma hos någon tills hennes separation är klar. Det känns bra och visar att hennes värderingar är bra. 
Känner att hela grejen ger mig energi och jag känner mig gladare än på länge. Jag ska passa på att njuta av känslan, bara flyta med och se vad som händer utan att ha för stora förväntningar.


M fick inte jobbet i sin hemstad. Hon berättade det när hon lämnade barnen sist. Hon lät inte jättebesviken så det är svårt att veta hur gärna hon ville ha det. Hon sa iaf att hon inte tänker söka fler jobb innan sommaren utan ta tag i det till hösten istället. 
Våran relation är bra nu. Jag skulle kunna ha den sorts relation vi har nu i framtiden. Inget bråk, inget tjafs och vi hjälps åt. Jag har fortfarande inte träffat D ännu. Jag vet inte hur det skulle kännas men jag kan åtminstone säga att det inte skulle vara lika hårt som för 6månader sen. Ska jag vara ärlig så vet jag inte hur M & D's relation ser ut. Hon pratar inte om det och jag har inte frågat heller. Jag bara förutsätter att den är pågående och fungerar. 

I övrigt är det lite sjukstuga här hemma. Både F&V är förkylda och sover lite dåligt. Jag känner av halsen lite och har inte kunnat löpträna som jag velat. Känner lite panik inför marathon men jag ska nog hinna hitta formen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar